måndag 14 juni 2010

Ridlektion!

Äntligen ridlektion med Erika igen! (http://www.harmonihalsa.se/)
Första 2 minuterna var Honey "så härlig som bara Honey kan vara". Inte då... Så jag satt av och fick lite goda ideér på hur göra för att övertyga Honey om att det inte är ngt farligt bakom häckarna och att hon kan lita på mig och att hon inte är ledaren i den här relationen. Och se på tusan...på 2 röda så följde hon mig som en hund (nåja nästan...:-) blev sån himla skillnad bara med de nya artighetsövningarna...)
Sen visade vi att vi kunde flytta både bakdel och framdel på fyrkantsspår, och fick beröm!
Vi började även lite med böjning och jag fick öva på eftergiften :-O Funkade bra tillslut.
Herregud vad härligt det är med beröm, spelar ingen roll om det är för stort och smått. Det behövdes iaf! Och det bästa av allt: vi red i en härlig Espanola Startrekk Sadel.
Både jag & Honey var nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar