måndag 28 september 2009

Barbacka ritt! ;-)

Igår tog jag in Honey & Bumblebi (rättstavat Linda?) i paddocken igen.
Förra gången / i lördags var Honey ganska om sig och kring sig och ville ha koll på var hennes lilla Fölis tog vägen...som fick springa lös. Det fick hon även denna gång, hon tyckte nog det var kul för hon for som ett kryss sida till sida och visade sin fina steg och skutt. :-) Tyvärr hade jag varken fotograf el.möjlighet till att få en kort fimsnutt.
Honey däremot tog det hela coolare, trots att hon hade en nervös Mägi barbacka på sin rygg!
Vi skrittade runt ett par varv, cirklade, bytte varv och la till lite serpentiner.
När jag märkte att hon slutade lyssna på mig och fick annat i huvudet då ungar, hundar och "publik" hopade sig vid ena sidan staketet och hästar på andra sidan staketet som satte fart..fegade jag ur och klev av. Det fick räcka för dagen och första gången på ryggen på ett tag för oss båda.
När sen ungarna med föräldrar förundrades över det söta fölet och ville fram o klappa då var det Honey som stegade fram och sa att fölet tillhörde henne och ingen annan. Så det fick räcka för idag. Jag var glad jag bara satt kvar däruppe en kort tur, balansen och självförtroende hör kanske ihop?!
Vi gick tillbaka till hagen och myste lite med Pyret och Justin istället.
Fölisarna får på sig grimman en kort stund så gott som nästan var gång jag är där, samt lyfter lite på benen/hovarna.
Om det är balansen eller osäkerhet på situationen vet jag inte, men bakbenen är liiiiite jobbigare att acceptera att den där konstiga människan ska vara och lyfta på....inbillar jag mig.

2 kommentarer:

  1. Så stolt jag är över er! :D de går fin fint de här! Och med övning kommer färdighet! :) och självförtroende. Skriver hennes namn Bumble Bee.. ;) men du får skriva hur du vill! De är så man blir litta avis! Du får gärna visa upp Pyrets höstmode med en bildnär du har tid! Så mysigt när hela vinter skruden kommer!

    SvaraRadera
  2. Ha,ha höstmode! Bild på hennes skrud och Justin´s björndräkt kommer imorgon då det är dagsljus när jag är där. Såklart Bumle Bee!! Ser att det ska vara så när jag ser det nu.:)

    SvaraRadera