onsdag 11 november 2009

Regn, regn, regn och mockning!

I söndags testade jag & Honey den Akademiska ridkonsten tillsammans för första ggr...tillslut!:)
Hon är som vanligt väldigt duktig...och jag behöver öva lite till innan jag också blir väldigt duktig. (!?)
Bilder inkommer, av Alec som red Logan, samt på söndag när det är dags igen ska jag komma ihåg kamera.

Tränade/testade flytta bakdelen (hajar nu efteråt att den övningen kommer vi ha nytta av när vi ev.ska rida WE i vår, min önskan och förhoppning iaf, och öppna och stänga grindar när jag sitter på) samt övningar som skulle göra henne uppmärksam på mig och lyssna på mig dvs ngr steg trav, ngr steg skritt och om igen. Att det liksom inte ska behöva ta 10 steg från det att jag ber om trav i skritt och vice versa.
Gick bättre mot slutet. Har lite svårt att koncentrera mig när jag vet att jag blir bedömd...

Har varit mkt mockning, jobb, matte och annat pyssel så tyvärr har jag inte ännu kunnat rida igen. Men, men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar