lördag 15 maj 2010

Koooonceeeentration!

Jag måste nog öva lite på skärpan & koncentrationen....Inga kommentarer.
Vi höll oss i paddocken en stund igår och övade på lite blandat vi fått tips om att öva på...sen brast koncentrationen och vi gav oss iväg en bit neråt vägen och tittade till Descarada & Humlan med gänget. Sen skrittade vi hemåt till stallet och jag testade om det var OK för Honey att jag böjjde mig ner och plockade upp uppställd rykthink i dörrhållet, skramlade med den och satte ner den igen. Ok för henne var det!:-) Var lite knöligt att nå den uppifrån ryggen...och där visade Honey hur klok hon är. Det var OK att hänga & kravla..hon stod still ändå. Hon hajjade grejen liksom.

Himla skillnad i ridningen det blir när man sluta koncentrera sig och bara "gör". Vi stoppade och stannade för att komma åt olika saker från hästryggen ex: ryktspann, flytta på räfsor, flyttade oss cm åt sidorna och tillbaka för att komma åt rätt osv. Då bara hände det att de där små precionsrörelserna, som jag annars får öva & öva, bara blev klara, exakta och precis i tid och ställe som jag tänkt. Får nog vara slut med paddock-hasandet HELA TIDEN och ska försöka sätta upp en "naturlig hinderbana" så det blir lite omväxling för oss båda. Får bli WE-bana på Kerstins åker snart!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar