tisdag 16 februari 2010

Fy tusan...hittar inga ord... http://tralopp.bloggagratis.se/2008/12/sida-2/

Hittade ett gammalt inlägg (i Lindas blogg som jag brukar läsa, www.tralopp.bloggagratis.se) om ett hemsk livsöde för en oskyldig liten vacker ponny, som tack vare underbara människor fick uppleva lite solsken i åtminstone sista delen av sitt korta liv.
Klicka på överskriften och länken i detta inlägg, skrolla ner till inlägget den 13 December 2008 och om "Othello- ett hästöde".

Fy tusan, finner inga ord för vad jag känner för den j...a gubbe som ägde denna ponny, samt att det finns verkligen såna här människor som gör såhär!
Det är för mig helt sanslöst oförståerligt hur man kan behandla djur (och människor för den delen oxå!) på detta vis.
Har man inte kunskapen om hur man sköter om ett djur så tycker iaf jag, att det borde ha ringt en liten varningsklocka långt, långt före detta stadiet att allt inte stod rätt till, och att man borde skaffat hjälp av bättre vetande människor om hur göra?!

Eller kan man bara bara helt sonika vara en sån kallhamrad, hjärtlös, hemsk, hemsk människa som tycker det är ok att svälta ihjäl ett djur för att slippa dem? Finns det såna människor ute i samhället, runtomkring oss, utan att man skulle på ngt vis upptäcka dem?!
Måste varna för hemska bilder...

2 kommentarer:

  1. ve och fasa! men gud va fin de lyckades få honom! och jag är såker på att han lämnade jordelivet lyckligare än många andra

    SvaraRadera
  2. ja men började nästan gråta när jag förstod att hans nybörjade lyckliga liv fick ett abrupt slut.Orättvisst.. Märkligt nog var denna häst "uppe på tapeten" i dagens inlägg tillsammans med andra hästöden.

    SvaraRadera