onsdag 17 februari 2010

http://www.youtube.com/watch?v=-J75hWF4MiI&feature=related

Working Equitation kanske är en bra träningsform för Honey? (länken ovan) Då får hon koncentrera sig och jobba/tänka hela tiden kanske? Och jag med för den delen, vi kanske är lite lika på den punkten..om jag inte blir tillsagd att rid dit, runda där, tänk på händerna, sitt rakt över, sitt djupt...ja då tappar det sig ibl och det blir ngt helt annat än jag tänkt från början?! Hmmm, ibl behöver man sätta ord på saker och ting för att kunna reflektera och förstå vad jag ska tänka på nästa gång..;-)
Det finns en träningsgrupp i Hässleholm, inte långt härifrån. Var och kollade en gång när de hade träning/kurs med Maria Johansson ( http://www.mjhast.se/)... dock skedde nästan hela banan i skritt och vissa moment i trav, om man ville. OCH det är ju bra att det är OK i början ha,ha.

Citat direkt från Marias hemsida:

"att rida WE ser jag som ett sätt att verkligen använda dressyren och för att göra arbetet roligt och inspererande för hästen. Att rida WE på ett sett som ser lätt ut, är en svår men mycket rolig utmaning"

Tror det skulle passa mig också, självklart ska man sitta rätt och ha koll på varenda cell i kroppen, som alltid, men det känns som att man kan utvecklas under tiden, att varenda moment inte behöver vara perfekto direkt(!) och man kan ju faktiskt rida slalom, öppna och stänga grindar och rygga utan att ha vunnit VM i dressyr. Och jag behöver minst sagt uppmuntran och glädje i min ridning just nu...utan att känna att jag måste presentera en sju-jäkla utveckling i min ridning...det är det som är mitt stora "stopp" har jag kommit fram till. Jag vill utvecklas så himla mycket och göra ALLT och bli "bra" så pass att det bara hämmar mig! Glädjen och den sinnesro-känsla som jag kände innan har dämpats...men jag får väl försöka söka mig dit tillbaka på ngt vis.
Ältandets drottning!;-(

Och såvida jag inte ska tävla på hög nivå de närmaste åren behövs inte hela banan. Det lär räcker med ngr tunnor, ev.en träbro, slalompinnar och ngn form av öppna-stänga grind-moment, ngr bommar/stockar att rida U genom.
Perfekto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar