onsdag 21 april 2010

Hästen som återfick sitt lugn!

Är Honey´s humör väder-betingat?
Känner jag mig lugnare i vårens ljus och utan halkigt underlag?
Sedan snön försvann för ngr veckor sedan är H så himla lugn och fin. I och försig håller vi oss nu bara i paddocken tills "vi" (jag!!) känner vi fått koll på "grejorna" igen... Men vi går lugnt fram och tillbaka dit, kan nog börja sitta upp på gårdsplanen nu utan att hon börja frusta och takta hela vägen ner. Hon är åter den lugna häst jag lärde känna under hösten!
Längtar tills vi skrittar längs med havet här hemma iaf.
Jag har dessutom gjort en mkt bra invenstering i form av en barbacka-pad! Den var ju helt kanon! 1025:- från www.naturhunden.se
Helt plötsligt var det lättare att sitta still, satt bekvämare, behövde inte tänka på att inte försöka vidröra Honey med benen för mkt så hon inte sätter fart..elektrisk som hon är, inga ömmande sittknölar i rumpan, slipper halka fram-o-bak eller glida åt sidan när överkroppen ska flytta sig osv...och lär ju vara mycket, mycket bekvämare för Honey också.
Tänk vad en liten mocca-pad med lite päls på insidan kan göra!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar