torsdag 8 april 2010

Jannas gigantiska spark!

Det kickade rejält i Jannas mage igår!
Trodde knappt mina ögon när det buktade till första gången. Den som befinner sig därinne i den avlånga magen är nog ganska färdigväxt nu...med hovar i en handbolls storlek sett från utsidan!
Det verkar som att kära Janna lyckas göra sig smalare och smäckrare på mina bilder än hon ser ut i verkligheten igen...för bilden ovan ser hon inte SÅ långt framskriden dräktigt ut...men i verkligheten är hon definitivt rundare än bilderna förtäljer. Och magen har sjunkit på mitten.

Kanske kan det vara som Linda säger: är man strax över 172 cm i mankhöjd och är en grov Shire/Ardenner-korsning så finns det lite kropp att gömma sig... en dräktig liten ponny ser lätt större ut vid dräktighet medans en mkt stor häst inte behöver bli så himla gigantisk bara för att hon är dräktig. Och pappa Marwin är ju faktiskt lite mindre än Janna.
Nu idag kan jag inte fatta att jag bedömde Janna & Marwin ganska lika storleksmässigt när vi var och tittade på henne inför Lindas ev.köp...precis som Merlins ena öga...men fina är de allihopa och ett fint föl lär det bli!
Inväntar film från systra min som stod för fotografering och filmsnutt när vi bytte hage i lördags...den korta språngmarch Janna orkade med såg aningen tung ut....


Jag tippar på att "den" ploppar ut om 2-3 veckor, Annicka tror i slutet eller mitten av maj, Alec vet inte och Linda vill inte spekulera men önskar så tidigt som möjligt:-)

Jaaaa...får se vilken som har rätt? Och hoppas Linda med familj & Marwin hinner hem lagom tills det är dags. Imorgon blir det iaf rivning av intill liggande fårhage och omstänsling så Töserna får hålla sig i hagen jämte de första dagarna efter fölning.


2 kommentarer:

  1. härligt att du uppdaterar om de "smau" ;) hihi! Blir så glad av alla dina bilder!
    Värt att tillägga om Janna.. Shire och Ardenner/Fullblod. ;) Viktigt Viktigt! :D

    SvaraRadera