söndag 18 oktober 2009

En lugn söndag...

Idag tog vi det lilla lugna... Honey var riktigt smutsig idag så jag borstade igenom henne riktigt ordentligt, och kammade igenom hennes svans och man som nog har växt endel för hon hade en fin kritvit utväxt i luggen:-)
Sedan kom såklart B.B och pockade på uppmärksamhet. Lyckans den lilla tös som ska ha henne som kompis när hon blir större, kelnare polle får man ju leta efter! Hon nästan hoppar upp i knät! Såfort en borste av ngt slag kommer fram är hon där och näst intill gnuggar sig...hon är så mysig så man blir full i skratt.:)
Som vanligt glömmer jag tid o rum när jag är hos hästarna så rätt som det var hade det visst gått 2 timmar och det var dags för Pyrets premiär-ridtur med Nova! Justin var med i paddocken. Ilona ledde Pyret och Nova satt på, jag och Justin vandrade i sakta mak snett bakom hela tiden så att Pyret hade koll på oss samt att jag tänkte passa på att se hur samarbetsvillig Justin var att följa mig. Såklart tyckte han det var superkul! Det blir nog en hopphäst av den lilla killen. Tyvärr Linda hade jag inte kameran med mig, men vi passade på att passera bommen som låg kvarglömd i paddocken...han var mkt intresserad och stod och undersökte det ett tag och sen tog han ett språng över och verkade allmänt uppspelt och kan tänka mig att om han varit lös så hade han varit in a mood för en galopp med glädjeskutt .:-) Söt som socker är han allt den lilla Spjuvern.
Ridturen gick jättefint ända tills Sotis (katt) kom som ett skott genom paddocken...i skymningen som var blev såklart Pyret lite rädd och gjorde ett litet skutt men inget mer...stackars lilla Nova blev rädd och ledsen och ville gå av. Så vi gick en stund tillsammans allihopa tills och vågade sitta upp 2 varv till. Så jag tror det kändes bättre för henne sen (!?) Ja, ja ibland är de vardagliga saker som plötsligt överraskar!
För övrigt fångade Ilonas "lilla" gris fölisarna uppmärksamhet när allihopa var tillbaka i lösdriften nu på kvällen. De var mäkta nyfikna på den grymtande saken som bökade gräs på andra sidan staketet! Såg roligt ut när de sniffade på varandra och ska försöka vara bättre på att ha med kameran i fortsättningen.
Rida Honey står på morgondagens schema!;-)

1 kommentar:

  1. gud va jag är glad att du bloggar o skriver om mina hjärtegryn! tusen tusen tack!
    samtidigt smärtar de när jag inte kan vara med på deras upptåg! Åh vad jag saknar mina smau!! Du är en pärla mägi so hjälper mej igenom detta! :*

    SvaraRadera