tisdag 20 oktober 2009

Tömkörning!

Igår blev det tömkörning ist för den planerade ridningen. Skulle egentligen bara testa om tömkörningsgjorden passade så jag kunde köpa den, men blev en halvtimmas tömkörning ist.

Vi rider ju som sagt utan sadel i vanliga fall, tror Honey likes "barbacka" moore så man slipper ngt runt magen....vilket jag förstår. (Räligt med skärp och ngt som snörs åt över magen/midjan...!) För hon markerade lite att "va tusan måste du kränga på mig det där nu då för?".
Men, men den passade fint och det var inga större problem när den låg på plats.
Sicken skillnad det var på henne igår om jag jämför henne med första gången på tömkörningskursen förra hösten i skogen i Gränum. Då ville hon både framåt och uppåt lite för fort och mer än vad jag ville eller var beredd på...och jag själv visste ju inte vad som skulle göras och inte göras. För 1 år sedan hade jag aldrig tömkört i hela mitt liv och bara hållt i tömmar ett par minuter när Linda invigde mig i körkonsten!;-)
Nu gick hon fint fram hela tiden och vi travade tom på slutet så att jag oxå fick lite motion!

2 kommentarer:

  1. Gud va roligt! ska bli kul när vi ska köra våra unghästar sen! säkert iallafall blir descarada & merlin! ..kanske dessa smau med om de är kvar.. vilket ju iochförsig inte är omöjligt! :P

    SvaraRadera
  2. ja verkligen kul! räknar ner dagarna nu...:)

    SvaraRadera