torsdag 15 oktober 2009

Glömmer av att skriva...

Dålig på att skriva vad vi pysslat med.... Idag har Pyret tömkörts! Hon är ju så duktig, så duktig. Vilka fina o väluppfostrade pjäääser du har Linda, de hajjar minsta lilla vink.
Igår red Honey och jag lektion...och det har vi ju redan malt om!;-) Har faktiskt hunnit rida Honey 3 ggr sedan lektion förra veckan.;-) Det är så mysigt att avsluta dagen med en ridtur med Honey!
Och det är ngt märkligt som händer när hon och jag är själva och utan publik...efter lite uppvärmning och serpentiner osv och med all mental kraftansträngning/tänka "svänga" släpper henne jag henne på lösa tyglar och vips så bågnar hon och jag TROR iaf att hon jobbar rätt?!
Vill ju att hon ska bygga upp sig och bli stark och inte bara konka rundor med mig.
Vi testade lite "Passagerarridning" häromdagen, som jag läst om i min Horsemanshipbok (!!) gick sådär...får nog ta ett samtal till O så får hon komma och hjälpa mig med det. När jag gjorde liknande övning för henne en gång i tiden och jag frågade varför vi började med ngt så svårt så fick jag frågan "men vad ska du göra om plötsligt du tappar tygeln eller den går av när du rider ute i skogen?" Ja...vad gör man då? Då spelar det ingen roll hur snyggt man rider annars om du inte har kontroll i/på/över situationen. Min slutsats: träna på "passegerarridning" och start och stopp med sitsen o rösten.
Men ack du Linda vad du kommer att få lära mig allt som du lär dig däruppe av Hanna när du kommer söderut igen!

1 kommentar:

  1. jag ska lära dej aasllt jag kan! :) (nåja.. de går nog ganska fort..) haha i like the djungle book! :) duktiga ni är! :*

    SvaraRadera